Genel Bakış
2–6 yaş arası çocuklar için tasarlanan okul öncesi programımız, düzenli ve destekleyici bir sosyal topluluk içinde akademik olarak zenginleştirilmiş bir atmosfer sunar.
Üç yıllık çok yaşlı sınıf yapısı, entelektüel ve sosyal gelişimi destekler. Dikkatle hazırlanmış materyaller ve aktiviteler sayesinde çocuklar:
Tanımlanmış sosyal yapı ile öğrenmeye elverişli entelektüel atmosferin birleşimi, çocukların çevrelerini, dili ve kültürü doğal olarak özümseme kapasitelerini güçlendirir.
Gelişimsel Aşamalar
Bu dönemde çocukların bedenleri daha uzun ve ince bir yapıya kavuşur; motor becerileri gelişir.
Çocuklar:
Daha özdenetimli ve özyeterli hâle gelir,
Dil becerileri ilerler,
Yaratıcılıkları açığa çıkar,
Ahlak duyguları gelişir ve
Sosyal olarak kendilerini ifade etmeye, akranlarıyla bağ kurmaya başlarlar.
Müfredatın Temel Noktaları
Okul öncesi programımıza katılan çocuklar, çevrelerindeki dünyayı keşfetmeye heveslidir. Biz, çocukların öğrenmek üzere doğduklarına inanıyoruz; ancak ne öğrenecekleri büyük ölçüde öğretmenlerine, deneyimlerine ve çevrelerine bağlıdır.
Öğrencilerimiz, manipülatif materyallerin aktif kullanımı ve öğretmen rehberliğinde yürütülen bireysel ya da küçük grup çalışmaları aracılığıyla öğrenirler. Öğretmenler, çocuklarla birebir ya da küçük gruplar hâlinde çalışarak kavramların derinlemesine anlaşılmasını ve gerekli tekrar sürecini destekler.
Program kapsamında sunulan etkinlik alanları şunlardır:
Okuma, yazma, çizim
Matematik
Coğrafya, doğa çalışmaları, biyoloji
Pratik yaşam becerileri
Sosyal beceriler
Drama
Yüzme
Spor ve sanat
Müzik ve yoga
Almanca başlangıç dil çalışmaları
Tüm materyal ve araçlar, çocukların kolaylıkla erişebileceği şekilde düzenlenmiştir. Çocuklar, kendi ilgi alanlarına göre özgürce seçim yapar, hareket serbestliğinin keyfini çıkarır ve başladıkları işi tamamlamaları için gerekli zamanı bulurlar.
Sınıf ortamı; sohbet, oyun ve iş birliği yoluyla akran etkileşimini destekler.
Bu özenle hazırlanmış öğrenme çevresi sayesinde çocuklar, hem öğretmenleriyle kurdukları ilişkiler hem de sosyal etkileşimler aracılığıyla:
Kendi öğrenme yollarını keşfeder,
Doğuştan gelen öğrenme sevgilerini korur,
Bağımsızlık, odaklanma ve iç motivasyon konusunda gelişim gösterirler.